BU för bredbandsbolaget

Ah jag blir så arg på dryga personer! Visst - jobbar man på ett ställe är man helt ingrodd där och kan tycka att kunder är blåsta som inte vet ett dyft om dom, men vaddå - ofta en vanlig människa går runt och är påläst om BREDBANDSBOLAGET?!


Jag är SÅ arg på dom nu! Jag tecknade ett avtal i september och gjorde klart att jag skulle flytta i juni, så att jag inte vill ha kvar det då. Och nu ringde jag för att försäkra mig om att dom inte ska skicka mig fler räkningar, och då säger dom att jag måste säga upp det.. Jaha, jag blir vidarekopplad och säger upp det. "Det är ju uppsägningstid på 3 kalendermånader". "Men jag sa redan från början att jag ville säga upp det från juni månad" "Ja men man måste säga upp det, och det är uppsägningstid på tre kalendermånader" Med tonen "jamenlillagumman visst förstår du bättre"


Plus att jag har betalat fullt pris fast jag är student. Dom sa att jag skulle ringa så fort jag fått ett studentkort men jag har aldrig fått nåt.. Men jag har ju csn. Och nu har jag betalt för mycket alla dessa månader, och kan kanske inte få tillbaka pengarna, jag hatar dom just nu! Så giriga alla bolag är, och vill krama ur varenda liten droppe pengar ur stackars opålästa, ointresserade människor.

Vad ger det ens att ha uppsägningstid på bredband, helt ärligt? Lägenhet kan jag mycket väl förstå. Där är kostnaden så mycket högre per månad, och självfallet måste då hyresvärden få tid att hinna hitta en ny bostadsintresserad, göra upp med kontrakt osv. Men BREDBANDSBOLAG, kom igen?! Som att ni inte har kunder nog redan? Och ofta ni raggar upp en ny enkomt för varje kund som säger upp sitt abonnemang. Det är INTE synd om er, och ni går INTE back. Det fattar vilken blåst kund som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0