Nu ska ni få höra.. ALLT!

Visst vill ni ;) Nu är helgen gjord, och jag är så sjukt trött och härligt mör. Inte för att det är ett dugg synd om mig, men jag vill bara få det ur mig. Idag repade vi föreställningen på skolan, jag var i min egen värld kan jag ju meddela. Och om bara två dar drar vi tillbaka till Göteborg på en ny musikalaudition.. Skrattretande att vi ens skulle måsta åka tillbaka hit till Linköping när vi nu kom med bussen ca 22 igårkväll... Men men! Nu ska jag berätta om min helg :D

Jag var kallad för min första dag på torsdagen. Sammanlagt var det ca 150 sökande, varav hälften kom torsdag, övriga fredag. Första dagen hade vi prov inför en jury i en balettlektion, sedan en sjukt rolig jazzlektion! Efter lunch hade jag ett monologprov framför en särskild teaterjury - där jag då spelade tidigare nämnda stjärnan Julia. Sen hade jag sångprov för en annan jury, där jag sjöng "Du måste finnas".

På kvällen vid sextiden kom det glada sms:et om att jag hade gått vidare till lördagens prov. Där var det samma upplägg, och vi var ca 80 st kvar. Vi hade "bara" jazz på dansdelen och det gick lite fortare fram. Sen läste jag en ny monolog, som vi hade fått av skolan och sjöng en ny låt "Red light".

På lördagskvällen fick jag det ännu gladare sms:et om att jag gått vidare till sista provet! Shit! Då blev jag verkligen nervös.. Och sjukt stolt över mig själv att jag kom så långt! På söndagen var vi 57 pers kvar, och då var det snäppet mera utmaning vill jag lova! Dels hade dom slagit ihop alla lärare till en enda fetstor jury på kanske 9 pers.. Och vi fick dansa UTAN lärare, dom sa bara vad vi skulle göra, ingen visade osv. Sen blev vi indelade i mindre grupper och fick visa kombinationen vi lärt oss för juryn, och man kände hela tiden pressen att NU GÄLLER DET! Don't screw up! Det gick bra, men man var så trött och sliten, och det var svårt att tränga bort tankarna om hur mkt som stod på spel. Jag blev inkallad igen när alla var färdiga och fick dansa en extragång med några till :S Det kändes också pressat, men gick bra ändå.

Sen var det sången kvar, jag valde att köra "Red light" igen, för den är lite fartigare.. Då fick man gå in i ett stort mörkt rum med en spot i mitten där man skulle stå och framföra låten inför hela den feta juryn på 9 pers. Den dagen skulle dom ta in 30 pers, (vi var som sagt 57 kvar) övriga kunde bli reserver, åka ut eller bli erbjudna plats på den ettåriga förberedande linjen. Och alla var så sjukt duktiga alltså, så det kändes som att det skulle kunna gå hur som helst..

Igårkväll kom det stora avgörande domen.. Oooooooch... Jag blev reserv! Jag var så sjukt trött men jag blev väldigt glad! Såklart skönt om man hade fått komma in direkt, men konkurransen är inte att leka med och nu finns ju chansen fortfarande kvar iaf. Det är bara att vänta och se. Jag får gå den ettåriga förberedande linjen om jag vill sen, men troligtvis gör jag inte det i så fall.. Men vi får se! :) Sjukt roligt har vi haft i helgen, med både blod, svett och tårar! Jag är stolt över oss alla fem som åkte och sökte! På onsdagkväll drar vi som sagt tillbaka igen för att söka en annan musikalskola där..

Tack till alla som tänkte på oss i helgen! :D

Kommentarer
Postat av: Jocke

Grattis till framstegen =) Ja, jag hoppas ju för allt i världen att den ska smaka bra. Men bara den går att äta utan att må dåligt så är jag ganska nöjd, jag har trots allt aldrig gjort det förut :P

2009-04-27 @ 23:51:00
URL: http://jockebergdahl.blogg.se/
Postat av: Ida

Du är så duktig, min underbara kusin!

2009-05-02 @ 22:06:10
URL: http://idamarianne.blogg.se/
Postat av: stinch

Vad kul Karro :D

Jag håller tummarna för dej här i norr!



Shit vad jag e stolt :D

2009-05-03 @ 16:32:48
URL: http://stinch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0