En sista helg

Nu sitter jag hos Masse och tillbringar min sista helg i Linköping.. Vemodigt? Ja det kan man säga. Vi flyttade ur lägenheterna igår, var på skolavslutning i torsdags och hade avslutningsfest. Jag kommer sakna världens bästa klass.

Till veckan blir det min allra sista audition, på danshögskolan i Sthlm. Mån-tors, så kommer ta sin lilla energi.. Vi ska ha pedagogiskt prov, alltså lära ut en kombination till elever som redan går utbildningen. Vi har 10 min på oss att lära ut och ge feedback osv. Sen ska man visa ett solo på 2 min som man koreograferat själv. Sen blir det intervju och 3 lektioner modern dans. Känns kul och pirrigt!

På torsdagkväll bär det av norrut, hem till mama och papa. Och sommarjobbet börjar inte förrän 6 juli, så sweet vi kommer ha det eller?? Hoppas på bra väder!

Linn är min stjärna och Masoud är MIN fandoush.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tjena! Nu är det ju lite knepigt att svara på en så utvecklad kommentar som den du postat men jag kan väl börja med att säga tack för alla komplimanger! Mognad är väl något av en definitionsfråga egentligen. Många insikter har slagits in i min skalle, bokstavligt talat, i och med bilolyckan och det är väl egentligen lite synd att det ska krävas något så drastiskt för att man ska få en positivare syn på vardagen. Men det är ju så att när man är riktigt nära på att förlora allt men ändå klarar sig så vet man vad man har och man lär sig att uppskatta det, mer än någonsin tidigare. Självklart trivdes jag med livet innan kraschen men jag har blivit klart bättre på att observera, acceptera, förlåta och förstå, utan tvivel. Din kommentar beskriver även mognadprocessen rätt bra när man läser de sista raderna, det är lite halvtöntigt men det får man fan leva med :)

2009-06-29 @ 10:10:14
URL: http://jockebergdahl.blogg.se/
Postat av: Jocke

Jag har alla chanser i världen att fara på stadsfesten men jag tänker avstå faktiskt. Vi ska spara de pengar vi har kvar denna månad till Lycksele djurpark så att Wilmer kan få ha lite roligt också istället för att bara jag ska ha roligt i öltältet :P Men det hade varit roligt att träffa allt folk som man aldrig träffar annars, helt klart, men det kommer ju fler festivaler :)Du ska köra hårt hela helgen eller?

2009-07-02 @ 00:54:14
URL: http://jockebergdahl.blogg.se/
Postat av: Jocke

Ja visst är det lite moget :P Det verkar vara populärt att köra tvådagars, många som gör det. Hur har du lyckats behålla lägenheten då? Och vilken stadsdel ligger den i?

2009-07-03 @ 18:56:33
URL: http://jockebergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0