Vårkänslor, en födelsedag och Oslo avklarat

Förbered er på ett långt inlägg. Arrgh!

Våren är här! Solen skiner varmt och livet är underbart (om man bara bortser från tröttheten orsakat av alla onådiga rep - men det gör jag) Kom våren, kom. AH

Jag har fyllt år, 21 år gammal är fröken numera. Snart kommer rynkorna! Hade en helt okej födelsedag men en dessto mysigare kväll. Jag fick choklad av Linn, ett spel - "Kampen om Skellefteå" höhö - av Kristin, en middag och en parfym av Masse. Sen såg vi "Gran Torino" (riktigt bra!) hos Linn och Tobbe med tårta och chips och cola. MM  

I helgen var ju då jag och Kristin på audition i Oslo för dansskolan Laban, London. Vi bodde hos storasyster Frida som skämde bort oss rejält med mys och mat och godsaker och som gav mig ett par snowboardskor i present! Grymt snygga och sköna. På lördagen var det workshop hela dagen då man fick prova på stilarna, lärarna och ställa hur mkt frågor som helst. Det var kul och lugnade en inför söndagen, då själva auditionen var. Det var ungefär samma upplägg som lördagen, men gick lite snabbare fram osv. Det kändes bra att dansa, och som att jag fick mkt uppmärksamhet av läraren. Vi var 37 st, och vid ett tillfälle sa hon att det bara var en person som hade gjort rätt riktning på övningen, och pekade på mig och sa "Congratulations number 167".. Haha! 

Intervjun gick dessto sämre, jag och Kristin hade suttit uppe till klockan två på natten kvällen innan för att förbereda oss på svaren och hur vi bäst skulle formulera oss på engelska. Men vid själva intervjun ställde hon andra frågor som vi inte hade väntat oss :S Så jag stakade mig en del och vid ett tillfälle upplevde jag att hon missförstod mig helt och inte godtog mitt svar som tillräckligt bra. Men men. Vi får väl se om två veckor vad det står in brevet.. Fick förresten veta att det var 1000 sökande till 80 platser haha.. Så vidare förhoppningar har jag inte, även om jag inte tycker att jag var sämre än nån där borta. Skulle inte förvåna mig om dom inte tar in nån alls från våran grupp. But what do I know? Jag väntar och ser :) Innerst inne är jag osäker på vilken skola som är riktigt rätt för mig inom dansen.. Om jag mot förmodan kommer in på Laban kan jag givetvis inte tacka nej men.. jag känner mig lite kluven.

Vi landade i Linköping halv fyra på måndagmorgon, och klockan nio började vi repa på skolan! :P Har intensivvecka i veckan, så det är verkligen no mercy. Men det är självklart kul också. Kommer få en shock när föreställningarna är över - det kommer bli så grymt tomt.. Buäh

I förrgår hittade jag en tia i min jackfika - och lyckan var total. Hemköp har i veckan rea på blodpudding, två paket för 10 kr, så känslan av att kunna ladda kylen med mat denna sista vecka i fattigdom innan låningsdagen satt på rätt plats. Var visserligen en läskig upplevelse - själva tillagningen av blodpuddingen (vilket var en första gång för mig då). Innan den är stekt så kan man tydligen se att det är vad det heter - BLODPUDDING! :S Läskigt.. Men jag kan inte förneka att det var lika gott som då man var liten.. Och nyttigt är det, så what the fuck. Lite blod har väl ingen dött av..? /Vampyren

Kan erkänna något snäppet läskigare i matväg - jag har smakat en yttepyttetiniwinimini tugga av njure! Det hade jag aldrig trott skulle hända, men det HAR hänt. Smakade som leverpastej ungefär.. Och är inget jag kommer att tillaga på eget initiativ, men dock en upplevelse utöver det vanliga i min lilla vardag.

Jag längtar till alla som ska komma hit och se föreställningen nästa vecka! Jag ska visa er så mkt jag bara orkar och förmår av den mysiga staden, vår lägenhet och mitt fina rum. Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0