A lovely city

Nu är slutet nära. 4 juni går vi ut, 5e måste vi flytta :( Buäh! Är peppad på en sommar i skell och utomlands förhoppningsvis? Men kommer sakna det här livet, lägenheten, skolan, staden, alla vänner och Masse såklart. 

Jag har förresten kommit in på Performing Arts School, (artistutbildningen/musikalutbildningen i Göteborg som jag sökte första helgen) som jag blev reserv till först! :D Wiho! Jag ska få utvecklas inom sång, dans och teater till en profesionell nivå hos grymma lärare. Efter tre år är jag färdigutbildad artist! Det är för bra för att vara sant. Och Göteborg - vilken stad sen! Nog kan man vänja sig vid tanken att få ha det som fast punkt i tre års tid :D Jag har tackat ja..

Är bara en liten detalj kvar.. Jag har gått vidare till Danshögskolans delprov två, i Stockholm.. Och jag får beslutsångest om jag ens ska åka dit? Mitt ego vill ta reda på hur det skulle kunna gå för mig där. Sen har jag varit sjukt peppad till och från det här året över att bli danslärare, och jag är därför lite rädd för att jag ska börja tvivla över det som just nu känns så starkt i maggropen - att Performing Arts School är rätt val för mig.. Men provar man inte får man aldrig veta. Jag kommer nog att söka till veckan. Vem vet, åker jag ut då är valet enkelt!

Känns lyxigt allt detta flyt på auditions för mig i vår! På Danshögskolan var det inga dåliga som sökte, var ca 180 st och dom gallrade nästan hälften - och jag fick vara kvar! Det hade jag inte väntat, jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle arta sig så här när jag började här i Linköping i höstas. Jag tror att jag har utvecklats mer än jag ser själv det här året.

Förresten, på tal om auditions så sökte vi ju en annan musikallinje i Göteborg.. Där gick jag vidare till näst sista dan, men sen åkte jag ut. Blev inte deppad eller så, det kändes lugnt ändå. Jag var nöjd med att komma så långt :) So now you know EVERYTHING!


Kommentarer
Postat av: Challe

Vad kul att läsa Karro! =)

Klart du ska söka vidare till DH, då slipper du fundera på om du hade gått vidare eller inte :)

Ses i sommar :)



kram!

2009-05-22 @ 09:31:36
URL: http://chab3.blogg.se/
Postat av: Ida

Du ar sa duktig kara du! Planera in ett besok i o-vik i sommar ocksa ar du snall! Jag vill garna traffa dig! :)

2009-06-03 @ 09:13:35
URL: http://idamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0